Over ons

De stad Venlo hecht veel waarde aan haar eigen geschiedenis. Alles wat deze stad bijzonder maakt, spreekt tot de verbeelding en haar rijke historie speelt daarbij een steeds belangrijkere rol. Zonder geschiedenis is er namelijk geen toekomst. Gelukkig is bijna iedereen zich daarvan bewust. Venlonaren zijn terecht trots op hun eigen verleden.

De stichting
bronze beelden

In de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw verantwoordelijk voor de realisatie van een drietal bronzen beelden van vermaarde Venlonaren in de Jodenstraat, te weten Baer de Woers, Marokko en Pinda Wullem, is nieuw leven in geblazen.

De Stichting heeft zich ten doel gesteld om de Venlose binnenstad verder te verrijken met meerdere beelden in de Jodenstraat. In samenwerking met de gemeente Venlo zal het in 2016 gestolen beeld van Pinda Wullem in 2021 opnieuw worden herplaatst.

De Stichting heeft ervoor gekozen om de volgende twee personen ook te vereeuwigen: Funs van Grinsven (1908-2003) en Geer van der Veer (1933-2019). Twee rasechte Venlonaren die ieder op hun eigen manier de liefde voor hun eigen stad op bijzondere wijze tot uiting wisten te brengen, met liedjes, revues, teksten en optredens.

De beelden welke momenteel in de Jodenstraat te bewonderen zijn:

• Frans Boemans
  • Sef Cornet